Social Media Days 2015 er over, og flere hundre konferansedeltakere har blitt inspirert og lært nye ting. Om du ikke var tilstede kan du allikevel få møte noen av de mange spennende foredragsholderne og gjestene som deltok. En stor takk til vår samarbeidspartner Go!Electra som har hatt ansvar for den tekniske produksjonen.


Christine Calvert - Norges eneste tekstdoktor
Christine Calvert gir deg tre gode råd for hva du må tenke på når du skal kommunisere i sosiale medier. I tillegg til å være årets konferansier på Social Media Days, har hun jobbet med tekstproduksjon i over 25 år.

>
 

Nils Petter Nordskar - gründeren bak Social Media Days og en legende i reklamebransjen
Han er mannen som var med på å gi bransjefolk innen sosiale medier et sted å møtes. Tidlig på 80-tallet startet han et reklamebyrå. Den gang var det reklamebransjen som styrte alt. De dyttet annonser i avis, på radio og TV og dermed skulle sørge for at forbrukerne kjøpte produktene. Nå er alt omvendt, sier Nordskar, som syns det var lettere å jobbe med markedsføring i gamle dager.


 

Ingeborg Volan - Årets sosiale medier-personlighet og sjef for sosiale medier i NRK
NRK gjorde sin sosiale medier-policy åpent tilgjengelig for alle. Noen timer før  hun ble kåret til Årets sosiale medier-personlighet, snakket vi med sjefen for de sosiale mediene i statskanalen.


 

Ole Petter Nyhaug på Social Media Days 2015
- Fokuser på å skape gode relasjoner, ikke bare jakte likes og følgere. Digitale markedsførere skriker etter mer data om forbrukerne. Om noen år deler vi mye mer enn i dag, og da kan bedrifter skape mye høyere relevans for forbrukeren, mener den kreative lederen i markedsanalyseselskapet Opinion. Hans jobb er å følge med på trender og se inn i fremtiden.


 

Sjur Kvamme i Ernst & Young - vinner av pris for Beste HR-prosjekt i sosiale medier
Ernst & Young har gjørt sine ansatte til merkevarambassadører for bedriften. Det resulterte i prisen for Årets HR-prosjekt under Social Media Days 2015.


 

Anette Ask & Ole-Sverre Haugli- Facebook som rekrutteringskanal i Hæren
Hæren har tatt i bruk Facebook og andre sosiale medier for å engasjere unge til å verve seg. Anette Ask og Ole-Sverre Haugli deltok på Social Media Days for å hente mer inspirasjon. Her deler de noen av sine erfaringer.


 

Thomas Moen: - Vi må slutte å kose med kundene våre
Thomas Moen er merkevaresjef i Fanbooster, og et kjent ansikt for dem som jobber med digital markedsføring. Han mener det må bli slutt på "kosekommunikasjon" uten mål og mening, og at man i større grad må jobbe for bygge relasjoner som gir konkrete resultater for en bedrift.


 

Hvordan lage innhold som folk elsker - Fredrik Østbye
Fredrik Østbye er byråleder i Spoon Norge, og jobber med content marketing. Han mener kreativitet er nøkkelen til å vinne publikummets oppmerksomhet, og at det i større grad nå enn før handler om å forstå målgruppen man kommuniserer med.


 

Se også vår oppsummering av dag 2 på Social Media Days 2015 her.