Digitalbyrået Sempro fortsetter veksten. Nå skal bedriftene i Innlandet få bistand til å nå bedre ut i digitale og sosiale kanaler, fra vår nye avdeling med base i Lillehammer.
 

Tor Kristian Mjelde skal bygge opp avdelingskontoret, og målet er fire til fem ansatte de neste par årene. Mandag 7. mars 2016 åpnet han dørene til kontorfellesskapet i Jernbanegata 13 i Lillehammer. Herfra ser han at næringslivet i Innlandet har stadig større digitale ambisjoner for sin markedsføring og kommunikasjon. Mange virksomheter produserer godt innhold, men for få bedrifter lykkes med å oppnå god spredning og rekkevidde.

Utnytter ikke potensialet i digitale kanaler
- Bedriftene i Innlandet tar ikke ut potensialet for å vokse godt nok gjennom sosiale og digitale kanaler. Det er her vi som digitalbyrå kan være en nyttig og lønnsom partner å ha med på laget. Vi måler, analyserer og lager en digital strategi. Den skal alltid fungere på mobilen, som de fleste av oss har i lomma til enhver tid. Så gjennomfører vi tiltak som fører til økt digital synlighet, kommunikasjon som engasjerer målgruppene og at bedriftene vokser gjennom flere salg, forteller Tor Kristian Mjelde.


De som ikke satser digitalt, vil tape markedsandeler
Mjelde er klar på at kunnskapen om de digitale kanalene er økende i bedriftene, men at de går glipp av mange muligheter. Til det går utviklingen for fort.

- I de digitale kanaler kan du målrette mot de segmentene du ønsker, basert på geografi, alder, interesser, atferd på nett, sivilstatus og mange andre variabler. Men det er gammelt nytt. Du kan treffe de når de er i riktig modus, og dermed fremstå mye mer relevant enn konkurrentene. Data om kundene dine kan lastes opp i de digitale kanalene for å lage relevante målgrupper, eller finne andre potensielle kunder med lik profil som dine eksisterende kunder. Du kan synkronisere nettannonseringen med tv-reklamen til konkurrentene dine. Mulighetene er enormt mange.

Ordene fosser ut av munnen på bergenseren. Dette er han engasjert i.

- Ja, for jeg har sett hva en god digital kampanje kan gi av resultater i forhold til tradisjonelle kampanjer i massemedier der du sender samme budskap til alle. Det er ikke effektivt lenger, og forbrukerne er lei av å bli eksponert for markedsføring som ikke er relevant.

Med seg på laget har han over 30 kollegaer i Moss og Oslo med spisskompetanse innenfor nettsideutvikling, performance-markedsføring, kommunikasjon, design, strategi og analyse.

Har allerede godt fotfeste i Innlandet
Mange bedrifter i regionen har digitale ambisjoner. Det har digitalbyrået Sempro merket en god stund.

Kjetil Sinding
- Vi har hatt kunder med adresse i Hedmark og Oppland nesten helt siden vi startet i 2010, og det har stadig blitt flere. Og her er det mange spennende bedrifter og merkevarer i vekst. Nå kommer vi tettere på kundene. Dermed kan vi skape enda bedre samarbeid og resultater for kundene våre og andre bedrifter med digitale ambisjoner, sier administrerende direktør Kjetil Sinding.

Siden oppstarten i 2010 har Sempro AS ekspandert kraftig:
  • 2010: Etableres i Moss av to gründere
  • 2014: Utvides med avdeling i Oslo
  • 2015: Nordens største mediekonsern Egmont Publishing kjøper 50,1 % av selskapet
  • 2016: Etablerer seg i Innlandet med base på på Lillehammer 7. mars
  • 32 ansatte per 1. mars 2016
  • Kåres til Gasellebedrift de siste to årene og Norges beste sosiale medier-byrå i 2014
Interessert i å ta en uforpliktende prat? Trykk her for å kontakte Tor Kristian Mjelde.