Intern treningsplattform


Hvem er kunden

Selskapet ble dannet i 1977. EG Gruppen er et dansk selskap som leverer IT-løsninger og konsulentytelser til det skandinaviske markedet. I mai 2011 kjøpte EG opp ADB Team Norge AS. Og i april 2013 ble NaviPartner AS i Norge kjøpt opp av EG Gruppen. Med det kjøpet blir EG Norges største leverandør på Microsoft Dynamics NAV.

Hva ønsket kunden

EG ønsket kom til oss med en idé om en nettside for å presentere EG Gruppen. Det viste seg at vi hadde samme tankegang og kom opp med en responsiv løsning som viser frem EG Gruppen og linker videre til de ulike avdelingene: EG-barnehagedrift, EG-regnskap og EG-konsult.

Hvordan vi løste prosjektet

EG-Aktiv var en ekstra tjeneste som EG-gruppen ønsket. EG-Aktiv skulle være et sosialt nettsted for de ansatte, med mål om å motivere dem til å trene og være aktive. For hver registrerte aktivitet eller treningsøkt kunne de samle poeng som igjen kunne byttes i pakker med treningstøy og utstyr. Nettstedet kunne også brukes til dialog mellom brukerne, hvor de kunne gi hverandre tips, motivasjon, danne grupper og invitere hverandre med på turer. Dette gikk over all forventing og ble veldig populært blant de ansatte. Nettsiden ble en av de morsomste utfordringene Sempro har hatt fordi dette var en helt ny arena for oss, samt at vi fikk leke oss med forskjellige nye funksjoner og design.

Resultater

Meget fornøyd er tilbakemeldingen vi har fått fra EG-gruppen. Det har hele tiden vært god kommunikasjon oss i mellom. Og samarbeidet har vært spennende, interessant og fordelaktig for begge parter.

Kunde: EG Gruppen

Se prosjektet: Besøk siden

Lanseringsdato: April 2014

Hva er produsert: Intern treningsplattform og responsiv nettside

Avdeling innvolvert: Produksjon - Performance

Del denne siden