Økt engasjement for Pågen Norge


Hvem er kunden

Pågen begynte som et lite bakeri i Malmö i 1878. Med eksport til blant annet Frankrike, Belgia og Storbritannia er Pågen i dag Sveriges største bakeri. Og over en halv million forbrukere kjøper et Pågen-brød hver dag. De har etablert seg som et ledende næringsmiddelforetak i Norden.

Hva ønsket kunden

Pågen er Sveriges største bakeri, og over en halv million forbrukere kjøper et Pågen-brød hver dag. De har etablert seg som et ledende næringsmiddelforetak i Norden. Pågen Norge tok kontakt med Sempro fordi de ønsket å bli mer synlig i sosiale og digitale medier.

Hvordan vi løste prosjektet

Sempro utviklet et konkurransekonsept kalt Vinterpatruljen, som ble lansert i sosiale og digitale medier. Konseptet gikk ut på at Pågen Gifflar Norge besøkte de mest populære skianleggene i Norge, og delte ut bakervarer til publikum. Vår oppgave var å trekke så mange som mulig til arrangementene, og få dem til å dele sine Gifflar-opplevelser på Instagram.

Resultater

Vinterpatruljen skapte stort engasjement, og gjorde at Pågen Norge etablerte en sterk og synlig posisjon i sosiale og digitale medier. I ettertid har Sempro laget og driftet flere kampanjesider for Pågen, blant annet ”Vi Gifflar Musikk”, en spillelistekonkurranse i forbindelse med VG Lista Topp 20. Sempro driver kommunikasjon for merkevaren til daglig, og ser et stadig økende engasjement blant publikum.

Kunde: Pågen Gifflar

Se prosjektet: Besøk siden

Lanseringsdato: April 2014

Hva er produsert: Interaktiv konkurranse ved bruk av Spotify API

Avdeling innvolvert: Produksjon - Performance

Del denne siden