Google Adwords

Google Adwords er i dag den mest effektive markedsføringen du kan kjøpe.

adwords_certified_partner_web_NO
Ønsker du relevant trafikk til din nettside eller nettbutikk?
I så fall kan vi hjelpe deg.
Vi i Sempro AS bygger, overvåker og vedlikeholder søkeordkampanjer i Google og i Google sitt displaynetwork (GDN) så du lykkes.
Vi fokuserer på å skape riktig trafikk til din nettside som gir konverteringer i form av de handlingene du vil brukeren skal gjennomføre.
Det kan være å bli informert, påmelding til nyhetsbrev, skape dialog, kjøpe varer, bestille en katalog eller besøke nettside/nettbutikk/butikken.

Du betaler bare når noen klikker på din annonse og besøker din nettside.
Med andre ord viser du frem dine varer og tjenester til de som er interessert i kvalifiserte brukere og ikke alle andre.
En annen stor fordel med Google Adwords er at all aktivitet er målbar i kombinasjon med Google analytics.
I Analytics får du full kontroll over kostnader, besøk og hva brukeren gjør på din hjemmeside etter å ha klikket på din annonse.
Vi skreddersyr også rapporter med resultater etter kundens ønsker og mål.
 

Les hvordan Sempro jobber med Google Adwords som en tredjepartsleverandør. 
 

Vi kan dele Google Adwords inn i tre hovedgrupper:

 

Google Adwords Søk:

Dette er den mest brukte formen for annonsering i Google universet, og sørger for at du kommer høyt opp i søkeresultatene fra Google (eller dens samarbeidspartnere) når noen leter etter de varer og tjenester som du leverer.

Du kan selv bestemme hva du er villig til å betale for ett klikk. Med Google Adwords søk kan vi gi deg en imponerende tilstedeværelse –med salgsutløsende budskap som dukker opp hos brukeren når de søker i Google, uansett om de bruker mobil, nettbrett eller en datamaskin.

Det er viktig å huske på at din nettside får tildelt en kvalitetsbasert poengsum av Google basert på innholdets relevans. Vi kan hjelpe deg med å optimalisere dette for å oppnå enda høyere treffrate når brukerne gjør sine søk.

Google Adwords søk

 

Google Display Network (GDN):

GDN er den største annonseplatformen i Google-Universet. Mange nettsider, som blogger, bedriftssider, nettaviser, nettbutikker osv. har gitt Google tilgang på en annonseplass mot at de får betalt for de klikkene annonsene genererer.
Dette gir en unik mulighet for norske annonsører til å annonsere på en rekke norske og utenlandske nettsteder som har de relevante brukerne for produktene du ønsker å kommunisere.
I GDN kan du annonsere både med tekst og tradisjonelle bannerannonser.

Vi har blogget mer detaljert om hvordan Google Display Network fungerer.

 

GDN – Remarketing:

Remarketing er en tilleggskomponent til tradisjonell GDN annonsering.
Forskjellen er at vi har mulighet til å fange opp de som har gjort en ønsket handling på din nettside/nettbutikk og kommunisere dine produkter kun til disse og ikke alle andre.

En ønsket handling kan være:
  • De som har lagt noe i “handlevognen” men ikke fullført bestillingen
  • De som har hvert innom x-antall eller spesielle undersider på din nettside.
  • De som har hvert på din nettside i x-antall minutter.
Dette gir deg mulighet til å kommunisere kun mot potensielle kjøpere av dine tjenester som “kjenner deg”.
Det er derfor vi i Sempro kaller Remarketing for “Second Chance annonser

sempro_banner_468x60

 

Google Adwords – Youtube Video Ads:

En tredje mulighet er å kjøre videoannonsering på verdens største nettsted for videoinnhold, YouTube.no. Også dette skjer via Google Adwords.
Også her kan du skreddersy hvem du ønsker å nå ut til, og dermed slippe å betale for å kommunisere til alle andre.
Vil du vite mer?
Les om YouTube annonsering her.
 

Så – hvordan går vi frem?
Som regel så starter vi med å gjennomføre et Google Adwords forprosjekt. Dette pågår i 30 dager og har som hovedmål å avdekke søkevolum, landingssidens relevans mot søkeord og hva det koster å nå ut med de produktene og tjenestene du ønsker for å øke din omsetning.
Etter forprosjektet får du svar på:
  • Konkurransesituasjonen i ditt markedssegment
  • Klikkpriser
  • Hvilke ord og søkefraser som er de mest brukte blant brukerne
  • Hvilke søk som er mest effektive for å konvertere til ønsket handling
Basert på dette utarbeider vi en anbefalt strategi for din tilstedeværelse i søkemotorene. Ønsker du å vite mer eller sette i gang med Google Adwords annonsering?

Ta kontakt med oss i dag!
 

Se hvordan vi jobber