YouTube

Produktbeskrivelse Kundens reklamefilm på YouTube “Trueview ads” har en ekstrem målbarhet. I motsetning til TV får du statistikk hvem som har sett reklamefilmen, hvor mye av den bruker har sett, demografi og om de har klikket seg videre inn på nettsiden.

Reklamefilmen kan vises som: - Preroll (vises før vidoen brukern skal se) - End roll (etter at filmen er ferdig) - YouTube search (prioritert plass i søkeresultet basert på søkeord)

Vi ser absolutt høyest verdi når vi gjør nøye segmentering før en kampanje og bruker retargeting av visningen.

Youtube er i dag den nest største søkemotoren etter Google, og det tredje største nettstedet i verden. Med en Youtube-kanal får du en ny merkevarekanal som gjør at du blir synlig for din målgruppe på helt nye områder, og her vil du kunne skape ett unikt engasjement.

Vi kan hjelpe deg
- YouTube KANAL – Opprettelse, optimalisering, design og opplasting av videoinnhold.
- YouTube SEO – Posisjonering av videoinnhold for å kunne rangere godt i Youtube og Google-søk.
- YouTube drift og rapportering – Kommentering og opplasting av nye videoer.
- Segmentering på geografi, alder, kjønn, språk osv
- Kjøre retargeting og similar audience (tvillingpublikum)
- Det er mulig å kjøre "dark posts", at filmen vises ikke Youtube-kanalen for irrelevante segmenter
- Tilstedeværelse i en av de aller største sosiale mediene.
- Mulighet til å dele dine filmer på en enkel måte både privat og til offentligheten.
- Øke lojalitet og merkevarebevissthet foran millioner av Norske brukere.
- Kostnadseffektiv markedsføring i forhold til TV-annonsering.
- Ranger godt i YouTube og Google-søk med dine videoer.
- Godt analyseverktøy for å få innsikt i dine "fans" vaner.

Avhenger av
- Kunden må ha en Youtube-kanal
- Kunden bør koble sin Youtube-kanal mot nettsiden
- Google Account
- Muligheter
- Vis film til den brukeren som tidligere har besøkt nettsiden.
- Når vi viser en “vanlig TV-reklame” til en YouTubebruker i målgruppen, så er det 29 % som ser hele filmen ferdig. Når vi bruker retargeting og kun viser filmen til de som har besøkt nettsiden tidligere, får vi opp mot 40% som ser hele filmen.
- Vis en relevant film til de brukerne som har sett på et spesifikt produkt på nettsiden. Hvis vi velger oss et sett med brukere som har lest spesifikasjonen på en vare og viser den brukeren en film om den samme varen brukeren har lest om, vil over 40 % se filmen ferdig.
- Adwords for Video (Trueview)

Foto. Julie
Foto. YouTube.com i nettleseren.
Foto. Kenneth og Marthe
Foto. YouTube.com på iPhone.

Del denne siden