Å være gründer koster blod, svette og tårer. Derfor blir oppturene også ekstra gode. I dag er en sånn dag. Vår nye partner på eiersiden, vil gjøre Sempro til et enda mer spennende digitalbyrå for både kunder og ansatte.


Kjetil Sinding
Vi har sett det lenge: etablering av digitale miljøer i tradisjonelle byråer og mediehus, konsolideringer, fusjoner og oppkjøp. Denne våren var det vår tur til å merke pågangen som en følge av et sterkt ønske i bransjen om å vokse digitalt.

Å bli en del av et tradisjonelt reklamebyrå eller et printdominert mediehus var aldri et alternativ. Etter å ha jobbet med digital markedsføring og kommunikasjon i fem år, måtte vi se ressursene, viljen og evnen til å satse digitalt – også hos en eventuell partner. Det har vi funnet nå: Egmont Publishing.

 

Valgte Egmont

Etter å ha vært i dialog med flere aktører, valgte vi selskapet som står bak merkevarer mange av oss har et forhold til: TV2, Vi Menn, Norsk Ukeblad, Familien, Elle, Kamille, Donald Duck, Billy, Nemi, klikk.no. Listen er lang. Mindre kjent er det kanskje at Egmont også satser på e-handel og content marketing.

Det har vært en spennende og krevende reise fra første møte og til vi signerte den endelige avtalen. For meg har det vært ekstra viktig å sikre at ikke Sempro skulle bli en liten virksomhet henvist til i hjørnet av et stort mediekonsern.

 

Fortsetter som før

Sempro forblir et selvstendig selskap, med kontorer i både Moss og Oslo. Vi skal skape enda mer spennende løsninger for kundene – sammen med Egmont. Samtidig skal vi rendyrke kjernevirksomheten vi er gode på – hver for oss.

Vi har vokst fra to ansatte og 1,7 millioner kroner i omsetning i oppstartsåret 2010, og til 25 ansatte og over 28 millioner i 2014. Suksessfaktorene er mange, men den viktigste er nok våre dyktige fagfolk som brenner for det digitale. Det er derfor vi ble kåret til Årets sosiale medier byrå i Norge i 2014, og derfor vi ble Gaselle-bedrift samme år. Vi har en ung, sulten, endringsvillig og innovativ stab som bretter opp armene hver dag. Oppskriften vår har vært å sørge for at folka våre har det mest mulig morsomt på jobb. Det blir ikke mindre moro fremover.

 
 

Andelen av markedsbudsjettene som flyttes fra tradisjonelle til digitale kanaler akselererer fortsatt, og vil fortsette å gjøre det. Med Egmont på eiersiden er vi nå klare for det neste løftet:

Vi ønsket oss en partner på eiersiden som kunne se vårt potensiale og ønsker oss å bygge Sempro videre, også utenfor Norge. Vi er sikre på at Egmont er den perfekt matchen for oss både når det gjelder synergier og verdier. Og det skal komme kundene og våre ansatte til gode.

 

Takker de ansatte

Visjonen vår i Sempro står fast: Vi skal bli Norges beste digitalbyrå, og med Egmont på eiersiden står vi langt sterkere rustet for å kunne levere markedets beste digitale markedsføringsløsninger.

Jeg vil benytte sjansen til å takke alle de fantastiske folka våre, som har vært med å bygge Sempro til det vi har blitt. Jeg er ydmyk og glad for at dere vil være med videre nå i neste kapittel hvor vi skal sammen skal bygge Sempro videre.