Mange bedrifter har i lang tid benyttet Facebook, men feilen flere har gjort er å benytte en personlig Facebook profil som sin bedriftside. Dette er ifølge Facebooks statement of rights and responsibilities ikke tillat. Kun privatpersoner skal benytte Facebook persolig profil. I Sempro kommer vi ofte i kontakt med bedrifter som har gjort nettopp dette. De har enten startet med en personlig profil eller en gruppe. Mange har gjort dette før fansider var tilgjengelig, og har flere tusen venner.  Grupper kan pr i dag ikke konverteres til Facebook bediftside, men pr mars 2011 kan en personlig profil konverteres, og man får med seg vennene over. I mars 2011 la Facebook opp et nytt konverteringsverktøy som lar Facebookbrukere med personlig profil gjøre den om til en fanside/bedrift/merkevareside. Du gjør om venner til likere eller fans. Du vil få muligheten til å annonsere for side, få tilgang til statistikk gjennom Facebook Innsikt, du kan legge opp landingssider og applikasjoner osv.

Benytter du Facebook til å promotere eller å markedsføre følgende; så bør du konvertere (Har din personlige profil færre enn 100 venner, så kan du etter konverteringen endre navn på siden):
  1. Et lokalt selskap  eller sted / Local Business or Place
  2. En bedrift, organisasjon eller institusjon / Company, Organisation or Institution
  3. Merkevare (produkt eller tjeneste) / Brand or Product
  4. Artist, band eller offentlig person / Artist, Band or Public Figure
  5. Underholdning / Entertainment
  6. Samfunnssak / Cause or Community
KUN venner og bilder vil bli flyttet, så har du annen viktig info, ta en kopi av innhold på siden ved å gå til Account/ Konto > Account Setting/ Kontoinnstillinger > Gå nedover på siden til det står Download your information / Last ned din informasjon > Download.

Så er du klar for konvertering. Gå til konverteringssiden og trykk på bilde som passer din bedrift best. Vi har tidligere skrevet en post om hvordan man oppretter en Facebookside. følg denne og du er "good to go" .