Bilbransjens raskeste sider


Hvem er kunden

Subaru Norge ble stiftet 9. april 1940 og er en av pionerene innen norsk bilbransje. Siden 1950 har Subaru Norge representert en rekke bilmerker gjennom tidene. Men fra 1975 startet salget av Subaru-modellene.

Subaru Norge AS er i dag en importbedrift med Subaru som eneagentur, og har i tillegg eierinteresser i flere forhandlerbedrifter. Bedriften har 30 ansatte som ivaretar kundenes og forhandlernes interesser, samt driver en utstrakt opplæringsvirksomhet overfor forhandlernettet både på salgs- og ettermarkedssiden.

Hva ønsket kunden

Oppdraget med å lage nye nettsider for Subaru Norge, er ett av mange vellykkede oppdrag for Sempro. Subaru hadde utdaterte nettsider som hadde behov for en overhaling. I tillegg fantes de ikke i organisk søk før vi startet samarbeidet. Målet med de nye nettsidene var å få enda flere til å oppdage bilmodellene til Subaru. Samtidig som brukerne enkelt skulle kunne få en god opplevelse av sidene.

Hvordan vi løste prosjektet

Vi brukte god tid med å kartlegge bilbransjen både her hjemme og i utlandet før vi begynte med utformingen av sidene. Vårt eget krav var at nettsidene skulle score høyt i søkemotorene og på sosiale medier.

Resultater

Med det utgangspunktet laget vi det som ble bilbransjens raskeste nettsider. Nettsidene reagerer raskt og man slipper å vente på at bilder og tekniske spesifikasjoner skal lastes ned. I løpet av kort tid hadde antall besøkende til nettsiden økt med 43 prosent og i etterkant har Sempro laget lignende nettsider for samtlige Subaru-forhandlere i Norge.

Kunde: Subaru Norge

Se prosjektet: Besøk siden

Lanseringsdato: August 2013

Hva er produsert: Skreddersydd plattform

Avdeling innvolvert: Produksjon - Performance

Del denne siden