Content Marketing

En stor del av arbeidet i vår kommunikasjonsavdeling, er å skape godt innhold til din bedrifts nettside, nyhetsbrev, Facebook/Instagramkanal eller andre digitale og sosiale kanaler. Content marketing, også kalt innholdsmarkedsføring, handler ikke bare om å reklamere for dine produkter eller tjenester. Like viktig er det å bygge kjennskap til din merkevare, skape engasjement og dialog, lytte til hva kundene sier om deg, og ikke minst bygge lojalitet blant dine kunder. Uten godt innhold taper du kampen om oppmerksomheten fra potensielle kunder.

Har du noengang tenkt på hvor mye verdifull erfaring og kunnskap kundene sine har samlet sett - og hvordan din bedrift kunne utnyttet dette til å utvikle virksomheten til å levere enda bedre til både kunder, ansatte og eiere?

En god strategi for sosiale medier er noe av det viktigste du kan gjøre på nett, men det tar tid. Mye tid. Og når strategien er på plass, så skal kanalene fylles med innhold, overvåkes og dialogen med kundene pleies. Vi bistår i dag en rekke merkevarer med å skape innhold, engasjement, overvåkning og kundeservice i sosiale medier mellom kampanjene.

Ved å fokusere like mye på hverdagen som de store kampanjene, tar du en solid posisjon i sosiale medier. På den måten kan du ivaretar de som faktisk ønsker å høre fra eller kommunisere med din merkevare. Vi i Sempro kan bistå din bedrift ved å ta over deler eller hele produksjonen og prosessen for håndtering av sosiale medier. Hvilken løsning som passer best for din bedrift, det finner vi ut av sammen.

Våre ghostwriting/drift tjenester innbefatter følgende:

- Helårs-strategier i forhold til bildebruk, best-practises, arrangementer, posting og svar på vegne av og i samarbeid med kunde
- Postplanlegging satt opp etter strategi
- Gjennomføring av poster til/for kunder til ugunstige tidspunkter, gunstige i forhold til når likere av siden benytter og responderer på poster, for å øke ER (engasjement rate)
- Analyse av postkvalitet, tidspunkt, respons med jevne mellomrom og på forespørsel
- Svare på vegne av kunde, kontakte kunde for svar på tekniske/"politiske" spørsmål - foreslå svar for kunde
- Dirigere likere til funksjoner, kontaktskjema og applikasjoner
- Redigering av grafisk materiell for bruk på bl.a. Facebook.
- Statusmøter med kunde etter avtale, videre fremdrift, gå igjennom analyseresultater, sammenligne statistikk mot f.eks. kampanjesider, nettsider, salg i butikk osv.
- Levere poster på kort varsel, og siden overvåkes mellom 08-20 på hverdager, og 10-16 i helgen og helligdager.
- Vi leverer også forslag til videre fremdrift, annonsering, kampanjer, konkurranser osv.

"Content handler selvsagt om innhold og storytelling. Kjernen til content marketing er å skape innhold som forbrukerne liker, gleder seg over og ønsker. Innhold som gir VERDI. Sammen med Performance, sørger vi for at riktig innhold treffer relevant. Rett budskap, til rett tid, til rett person. Vi produserer innhold og historier til blandt annet kunders nettsider, markedsmateriale, nyhetsbrev og sosiale medier. Våre ansatte har alle erfaring som journalister og brenner for å lage best mulig innhold som bidrar til økt vareprat, rangering i søkemotorer, økt engasjement rundt merket , bedre markedsmateriale/bannere og ikke minst innhold forrbukerne liker. Avdelingen jobber med innhold på blandt annet facebook, instagram, kundens egne nettsider, blogging, linkedin og google. For og sikre best mulig målbare resultater jobber content avdelingen i tett samarbeid med performance teamet i Sempro."

Foto. Pål Klippenberg
Foto. Sempro-logo. Inngang i Sempro-lokalene

Del denne siden